loading
views

Uitzendbranche belangrijk bij bestrijding jeugdwerkloosheid

Logo

9 november 2011

Tijdens de B20 Business Summit in Cannes heeft Robert-Jan van de Kraats, CFO bij Randstad Holding NV, gewezen op de rol van de uitzendbranche bij het creëren van banen voor jongeren. Ook moet de branche helpen om jongeren wegwijs te maken op de banenmarkt.

Het eindrapport van de B20 bevat aanbevelingen voor werkgelegenheid en maatschappelijke problemen, om te kunnen voorzien in economische groei, werkgelegenheid en het creëren van banen, met een sterke focus op het bestrijden van jeugdwerkloosheid.

Actiepunten
Volgens een werkgroep, waaraan ook Randstad deelnam, moet er direct actie worden ondernomen op de volgende vier gebieden:
1. Stimuleren van flexibele werkvormen, waaronder uitzendwerk.
2. Stimuleren van uitwisseling van kennis tussen bedrijven.
3. Samenwerking tussen arbeidsbureaus en de uitzendbranche.
4. Oplossen van specifieke problemen van jongeren op de arbeidsmarkt.

Jeugdwerkloosheid aanpakken
Robert-Jan van de Kraats: “There is a great sense of urgency to solve youth unemployment. This is not only crucial to avoid creating a ‘lost generation’ and a large group of potential talent being deprived of the opportunity to develop themselves. Including youngsters in the world of work is also important in facing increasing (talent) shortages. HR services companies like Randstad have a proven track record of assisting people transition from education to work, thereby beating unemployment and helping candidates developing their careers.”

Bron: Randstad, persbericht 7 november 2011

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek