loading
views

Marcomprofessionals kiezen voor multinationals

USG Capacity

Uit onderzoek uitgevoerd door Intelligence Group in opdracht van USG Capacity blijkt dat in de top tien van favoriete werkgevers van marketing- en communicatieprofessionals vooral multinationals staan.

Plaats 1 en 2 gelijk
Zowel de marketing- als de communicatieprofessionals hebben Rabobank en Philips op respectievelijk de eerste en de tweede plaats staan. Shell staat bij de communicatieprofessionals op de derde plek. Bij de marketingprofessionals wordt die plek ingenomen door KLM. Daarna worden de verschillen goed zichtbaar. Zo kiezen communicatieprofessionals vaker voor stichtingen en gemeenten, terwijl de marketingprofessionals een voorkeur hebben voor commerciële organisaties.

MVO of doorgroeien
De uitkomsten van het onderzoek bevestigen de resultaten van eerder onderzoek, waaruit bleek dat communicatieprofessionals veel waarde hechten aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, en marketingprofessionals meer op zoek zijn naar doorgroeimogelijkheden.

Top 10 meest favoriete werkgevers 2011
Marketingprofessionals Communicatieprofessionals
1. Rabobank 1. Rabobank
2. Philips 2. Philips
3. KLM 3. Shell
4. Unilever 4. Heineken
5. Heineken 5. KLM
* 6. – 9. Albert Heijn * 6. – 10. Gemeente Den Haag
Google HEMA
Shell IKEA
Vodafone Schiphol
* 10. Coca cola Wereld Natuur Fonds
KPN
* Gedeelde posities


Bron: Persbericht USG Capacity, 18 oktober 2011

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek