loading
views

Payroll Service Centre verwelkomt 100e intermediair

PSC | Payroll Service Centre, backoffice voor intermediairs

6 oktober 2011

Payroll Service Centre verwelkomt 100e intermediair

Inmiddels maken meer dan 100 intermediairs gebruik van de backoffice service van het Payroll Service Centre (PSC).

SchakelPunt was de 100e intermediair en werd daarom afgelopen dinsdag flink in de bloemen gezet.

Payroll Service Centre verwelkomt 100e intermediair

Foto Payroll Service Centre verwelkomt 100e intermediair

Van links naar rechts: directie SchakelPunt: Franklin Schmetz en Swen Kwakkernaat, directie Payroll Service Centre: Marcel Reijmers en Ed van Viegen.
Foto: Rose Ieneke van Kalsbeek

PSC: Krachtig op de achtergrond
Intermediairs die kiezen voor de dienstverlening van PSC werken vaak in een nichemarkt. Zelf verantwoordelijk voor de commercie, maar de backoffice wordt uitbesteed. Schakelpunt is zo’n specifieke nichespeler. Regionaal actief in het gebied tussen Maastricht en Eindhoven, met een bijzonder concept: collegiale in- en doorleen en payrolling van kenniswerkers op HBO- en universitair niveau.

SchakelPunt – hoe werkt het?
Het Schakel principe werkt als volgt: organisaties die lid zijn –Schakelaars- nemen contact op met Schakel met hun behoefte of aanbod. Schakel onderzoekt de vraag en zet die uit bij de andere Schakelaars, die aan kunnen geven of ze op die specifieke vraag een aanbod hebben of andersom. Die samenwerking heeft onder andere betrekking op in- of doorlenen van personeel. Met de nieuwe werkmaatschappij SchakelPunt voorziet Schakel in een behoefte van hun klanten om de backoffice bij in- en doorleenconstructies te verzorgen. Directeuren Franklin Schmetz en Swen Kwakkernaat: “Met het Schakel principe creëren we een win-winsituatie, die leidt tot kostenbesparing en kwaliteitsverhoging.”

Fundamentele keuze
Swen Kwakkernaat: “Je komt gauw op de fundamentele vraag: je backoffice zelf doen of uitbesteden? We hebben al snel besloten voor uitbesteding te kiezen, het is immers niet onze core business. We kwam in gesprek met PSC en vonden elkaar in de filosofie van optimaal gebruik maken van de sterke punten van een ander. Ook het feit dat het PSC uitsluitend werkt voor intermediairs spreekt ons erg aan. We willen niet het risico lopen dat onze klanten – al dan niet toevallig – rechtstreeks worden benaderd door ons payrollbedrijf.”

Payroll Service Centre
Marcel Reijmers, operationeel directeur van het PSC, is verheugd dat na iets meer dan 2 jaar al de 100e intermediair verwelkomd kon worden. “Onze klanten zijn intermediairs voor wie wij een soort hoofdkantoor zijn zonder de lasten van een hoofdkantoor. We bieden ondersteuning, terwijl je als intermediair bij ons toch volledig zelfstandig blijft. Dat concept wordt in de markt gewaardeerd.”

Bron: PSC.nl, 6 oktober 2011

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek