loading
views

USG Capacity: inhoud en uitdaging werk belangrijk

28 juni 2011

Logo USG capacityMarketing- en communicatieprofessionals vinden allebei inhoudelijk interessant werk het belangrijkste aspect bij de keuze voor een werkgever, gevolgd door uitdagend werk.

Dit blijkt uit profielonderzoek van USG Capacity.

Stimulerend management en professionaliteit organisatie
Opvallend verschil is de derde plaats, met ‘stimulerend management’ voor communicatieprofessionals en ‘professionaliteit van de organisatie’ voor marketeers. Daarnaast hecht een communicatieprofessional veel meer waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en de marketingprofessional hecht op zijn beurt veel meer waarde aan doorgroeimogelijkheden.

Informele werksfeer en aansprekende werkgever
“Als bemiddelaar in marketing- en communicatieprofessionals zijn we natuurlijk geïnteresseerd in de aspecten die zij belangrijk vinden bij de keuze voor een werkgever. We brengen ze dit jaar voor de derde keer in kaart. ‘Informele werksfeer’ en ‘aansprekende werkgever’ zijn twee van de factoren die opvallen, omdat deze elk jaar in belang blijven toenemen”, aldus Wout Oosterhof, operationeel directeur USG Capacity.

Het profielonderzoek is een initiatief van USG Capacity en wordt uitgevoerd door Intelligence Group. Aan dit onderzoek namen bijna 340 marcomprofessionals deel met minimaal drie jaar werkervaring en een HBO+ opleidingsniveau.

Bron: USG Capacity, 22 juni 2011

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek