loading
views

Careermaker – MKB Uitzendbureau van het Jaar 2011

13 april 2011

Careermaker wint Verkiezing MKB Uitzendbureau van het Jaar 2011

Interview met directeur Martijn de Jong

Sinds de opening van de eerste vestiging in Rotterdam in 2000 is Careermaker sterk gegroeid. Ook in de jaren dat het minder goed ging in de economie heeft het bedrijf zich bijzonder ingezet voor de scholing van vakbekwame arbeidskrachten en ook van de eigen interne medewerkers.

Professionaliteit en ambitie
Inmiddels heeft Careermaker 6 vestigingen en is de organisatie zeer actief in bemiddeling voor de lokale arbeidsmarkt, zowel in de regio Rotterdam als Amsterdam, Haaglanden en Arnhem-Nijmegen.

“Bij ons heerst een open, collegiale cultuur die ervoor zorgt dat iedereen optimaal binnen het team functioneert en zich volledig inzet voor het relatiebeheer.

Careermaker, MKB Uitzendbureau van het-jaar 2011

Dit heeft mede bijgedragen aan het winnen van de onderscheiding,” aldus Martijn de Jong.

Uitstekend relatiebeheer
“Sinds 2005 dingen wij al mee naar de verkiezing Uitzendbureau van het jaar. Oorspronkelijk waren er twee categorieën waarvoor wij ons konden inschrijven: 1. Uitzendbureau van het Jaar, of 2. Flexspecialist van het Jaar.
In 2007 kwamen we in de top 20. In 2008 behoorden we tot de top 10 en in 2009 tot de top 8. We kwamen in de afgelopen jaren dus steeds dichterbij het podium. Toen dit jaar voor het eerst de categorie ‘MKB Uitzendbureau van het Jaar’ werd ingesteld, hebben we ons uitsluitend daarvoor ingeschreven, want het karakter van deze categorie past echt bij ons.”

Specifiek karakter MKB-uitzendorganisaties
Bij de categorie MKB uitzendbureaus gaat het om kleinere tot middelgrote organisaties. Ze hebben van nature een eigen karakter dat verschilt van de grote tot zeer grote algemene uitzendorganisaties. Daarom hebben de brancheverenigingen ABU en NBBU besloten om hier in 2011 een aparte categorie voor in te stellen, die ook volgens een aantal andere maatstaven kan worden beoordeeld. MKB uitzenders zitten immers vaak dichter bij de lokale klanten en er is doorgaans een meer intensief contact. Soms ook zijn ze wat meer gespecialiseerd in hun dienstverlening. En altijd hebben ze een kleinere kring van klanten en uitzendkrachten dan de grote uitzenders. Kortom, met al deze specifieke kenmerken wordt binnen deze categorie bij de beoordeling rekening gehouden.

Deskundig en hulpvaardig
Martijn de Jong: “Samen met onze medewerkers, onze uitzendkrachten en onze opdrachtgevers hebben wij ons sterk ingezet voor een optimale score op de specifieke kwaliteitsaspecten die horen bij de verkiezing MKB-uitzendbureau van het jaar.
Tot mijn grote trots hebben wij zowel de hoogste score behaald bij de uitzendkrachten als bij de opdrachtgevers. Beide beoordelen ze ons goed vanwege de deskundigheid van ons personeel, onze service en onze hulpvaardigheid. Ook het gemak van de contactmogelijkheden en onze bereikbaarheid worden als zeer positief beoordeeld. Uitzendkrachten benadrukken dat ze het waarderen dat ze via ons zo snel een baan vinden.”

Visitekaartje
“Wij hebben dit mede dankzij ons uitstekende relatiebeheer bereikt. Dit bevestigt mijn visie dat onze medewerkers het dagelijks visitekaartje zijn van ons bedrijf. Ik ben erg blij met de service, de prestaties en de goodwill die we elke dag neerzetten. Daardoor hebben wij deze prijs kunnen winnen. Voor een verkiezing zoals deze ben je immers afhankelijk van de tijd die zowel uitzendkrachten als opdrachtgevers bereid zijn te investeren in het invullen van de beoordeling. Dat doen ze omdat ze onze service waarderen en daarom graag tijd aan ons besteden.”

Opleiding en training staan centraal
“Sinds 2007 zijn we al bezig met de opleiding van onze interne medewerkers. In 2009 hebben we daar nog meer vorm aan gegeven met onze Careermaker Academy. We hebben een speciaal opleidingslokaal ingericht voor de opleiding van onze interne medewerkers, en voor onze uitzendkrachten. Dit goed geoutilleerde lokaal stellen we ook beschikbaar aan onze opdrachtgevers om workshops te geven of te volgen.
Ook in de afgelopen jaren hebben wij ons volledig ingezet voor opleiding en training. Mede hierdoor is het relatiebeheer van onze medewerkers zo goed. De aandacht en onze investeringen betalen zich werkelijk uit, zo blijkt uit de waarderingsscores die we kregen van zowel uitzendkrachten als opdrachtgevers.”

Koos Wurzer, Jorrit Brocaar, Martijn de Jong, Cornelie Klerk, Leon Wolf

Waardering
Martijn de Jong onderstreept de overwinning met een dankwoord:

“Ik heb nooit onder stoelen of banken willen steken dat het winnen van de titel “(MKB) Uitzendorganisatie van het Jaar” een persoonlijke ambitie is geweest. Want de grootste waardering die je als bedrijf kan krijgen is de waardering van je eigen klanten en medewerkers.
Deze titel is alleen maar mogelijk gemaakt doordat we op alle vestigingen, elke dag weer, ons fantastisch weten in te spannen voor alle klanten en flexmedewerkers!
Naast de blijdschap is er ook een enorm gevoel van trots! Op alle Careermakers!
Als we niet beter willen worden, zijn we gestopt met goed te willen zijn!
Ik wil iedereen bedanken voor het uitbrengen van zijn/haar stem en we zijn enorm blij verrast door alle felicitaties die uit het hele land ons toe zijn gekomen.
Het is heel bijzonder om zo in het zonnetje te staan, dank jullie wel!”

Jaarlijkse brancheverkiezing
De jaarlijkse brancheverkiezing werd dit jaar voor de zesde keer georganiseerd, en is een initiatief van Q&A Research & Consultancy en CTB Flex in samenwerking met de brancheverenigingen ABU en NBBU en subsponsor CROP Certificering. Het onderzoek is gehouden onder 14.150 uitzendkrachten en 4.050 opdrachtgevers, nog meer dan de vorige keer. Zij beoordeelden 49 uitzendbureaus op onder meer vriendelijkheid, hulpvaardigheid, flexibiliteit en deskundigheid van het personeel.


Careermaker maakt gebruik van FlexService software.


Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek