loading
views

Creyf’s ook ‘Uitzendbureau van het Jaar’ 2011



Creyf's logo5 april 2011

De winnaars van de verkiezing ‘Uitzendbureau van het Jaar’ 2011 zijn bekend. Voor het tweede jaar op rij mag Creyf’s zich ‘Uitzendbureau van het Jaar’ noemen. Careermaker wint voor de eerste keer de titel ‘MKB Uitzendbureau van het Jaar’ en uitzendbureau 65plus is uitgeroepen tot de ‘Flexspecialist van het Jaar’ 2011, net voor Secretary Plus.

De verkiezing is een initiatief van Q&A Research & Consultancy en CTB Flex in samenwerking met de brancheverenigingen ABU en NBBU en subsponsor CROP Certificering en wordt voor de zesde keer gehouden. Ruim 18.000 mensen gaven hun beoordeling.

Verkiezing leeft steeds meer onder uitzendkrachten

Uitzendbureau van het jaar 2011Voor de zesde achtereenvolgende keer konden uitzendkrachten en opdrachtgevers online hun beoordeling uitbrengen. Daarbij is onder meer gekeken naar vriendelijkheid personeel, hulpvaardigheid, flexibiliteit en deskundigheid personeel. Opvallend is de stijging van het aantal beoordelingen van ruim 12.000 in 2010 naar 18.200 beoordelingen dit jaar. De reden hiervoor is dat de verkiezing steeds meer leeft onder uitzendkrachten. Daarnaast hebben veel uitzendbureaus dit jaar actief deelgenomen aan de verkiezing.

Uitzendbureaus presteren aanzienlijk beter
Uitzendkrachten en opdrachtgevers hebben uitzendbureaus dit jaar aanzienlijk beter beoordeeld in vergelijking met vorig jaar. Het gemiddelde rapportcijfer voor de uitzendbranche steeg dit jaar van een 6,82 in 2010 naar een 7,33 dit jaar. Uitzendkrachten geven uitzendbureaus de hoogste waardering als het gaat om de ‘deskundigheid van het personeel’. De ‘hulpvaardigheid en meedenken’ en ‘de kwaliteit van de aangeboden banen’ scoorden achtereenvolgens het hoogst onder de beoordeling van uitzendkrachten.

Gekwalificeerde uitzendkrachten belangrijkste selectiecriterium
Evenals voorgaande jaren blijkt dat opdrachtgevers veel waarde hechten aan gekwalificeerde uitzendkrachten. Deskundigheid van personeel/intercedenten is het tweede belangrijkste aspect waarop organisaties uitzendbureaus selecteren. Ook snelheid van het vinden van uitzendkrachten en de mate van meedenken hebben een noemenswaardig belang. Daarentegen spelen prijs en de snelheid van het vinden van uitzendkrachten een veel kleinere rol voor opdrachtgevers.

Verwachting: toename van inlenen personeel
Ruim tachtig procent van de opdrachtgevers verwacht in 2011 ongeveer evenveel of meer uitzendkrachten in te zetten. Dit terwijl vijfenzeventig procent van de uitzendkrachten evenveel of meer denkt te gaan werken voor een uitzendbureau.

Opzet onderzoek
De beoordelingen zijn uitgebracht op www.uitzendbureauvanhetjaar.nl. Uitzendbureaus hebben door middel van flyers, banners en nieuwsbrieven hun opdrachtgevers en uitzendkrachten opgeroepen om deel te namen aan het onderzoek. Daarnaast waren de mediapartners VNU Recruitment, Intermediair, Intermediair PW en nationalevacaturebank.nl verbonden aan deze verkiezing. Via deze mediapartners zijn er tevens veel beoordelingen binnengekomen.

Bron: uitzendbureauvanhetjaar.nl, 6 april 2011

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek