loading
views

Manpower CEO: flexbranche moet kans grijpen



Manpower logo14 oktober 2010

“Onze branche moet een centrale rol spelen nu de wereld economie aantrekt”, waarschuwde Manpower Voorzitter en CEO Jeff Joerres op de bijeenkomst van American Staffing Association’s Staffing World 2010.

“Terwijl werkgevers blijven aarzelen om permanente krachten in te huren en talent mismatches meer en meer acuut worden, zullen zij in toenemende mate naar een volledige reeks oplossingen zoeken die flexorganisaties bieden,” aldus Joerres.

Drie uitdagingen flexbranche

Om de mogelijkheden te benutten die dit post-recessie klimaat biedt, moet de flexbranche volgens de CEO haar drie grootste uitdagingen aangaan; 1) behandeling van mensen als handelswaar, 2) complexiteit en 3) legislatie.

1) ‘door mensen als handelswaar te behandelen krijgen inleners niet de toegevoegde waarde die zij zoeken in dienstverlening en voelen kandidaten zich ontevreden.
2) Personeelsinhuurders zoeken niet meer alleen naar noodmaatregelen om de leemte in vacatures te vervullen. Ze zoeken een compleet aanbod aan oplossingen om ze te helpen te winnen, en ze zoeken betrouwbare adviseurs die hen kunnen voorzien van hun expertise om ze te helpen navigeren in de veranderlijke arbeidsmarkt.
3) Uitzenders en wervingsbureaus moeten voor blijven op de laatste ontwikkelingen op gebied van wetgeving overal in de wereld om de integriteit van de branche hoog te houden en te verzekeren dat zij overeenkomstig de betreffende werkgeversvoorwaarden handelen.’

Gerelateerd nieuws
> Manpower België lanceert 3D recruiter
> Manpower weer in Dow Jones duurzaamheidsindex
> Interim markt nog niet hersteld, risico kennisuitval
> USG-topman: uitzendmarkt staat er goed voor
> Flexmarkt verbetert arbeidsmarkt

Bron: Manpower, 14 oktober 2010

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek