loading
views

Campus Recruitment onderzoek 2010



31 mei 2010

Samen met Integrand heeft iG! een Campus Recruitment onderzoek uitgevoerd onder academische studenten. Het doel van dit onderzoek is om tot nieuwe inzichten te komen in de beweegredenen van studenten met betrekking tot hun oriëntatiegedrag op de arbeidsmarkt.

Hoe kunnen werkgevers beter inspelen op de wensen en behoeften van de huidige student, maar ook de mismatch in verwachtingen, bereiken en bewegen tussen werkgevers en studenten anno 2010.

Ongrijpbaarheid studenten wordt groter
Daarnaast gaat het onderzoek in op de verwachtingen van studenten ten aanzien van de arbeidsmarkt. Tijdens het Integrand Lustrum Symposium zijn de resultaten van dit onderzoek gepresenteerd. Hieronder enkele conclusies.

  • Ongrijpbaarheid studenten wordt groter
  • Campus Recruitment traditioneel ingevuld
  • Grootste gedeelte studenten wordt niet bereikt
  • Rol employer branding beperkt
  • Rol nieuwe media onduidelijk
  • Manier van kijken naar die markt al 10+ jaar hetzelfde
  • Studenten kiezen hun eigen moment, vertrouwen op internet en vrienden, maar zijn hier toch onzeker over. Verder hebben ze onvoldoende kennis van het zoeken en vinden van een baan en de arbeidsmarkt.
  • Imago campus recruiter is heel belangrijk: herkenbaarheid & betrouwbaarheid
  • Investeren in studentencontract (en opvolging)
  • Social media zijn een middel, niet de oplossing. Vindbaarheid online wel.
  • Zichtbaarheid op de campus loont

Gerelateerd nieuws
> Randstad samenwerking met G4S
> Bureaus investeren in eigen jobsites

Bron: IG!, 27 mei 2010

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek