loading
views

Gebruik van pep timecard = tijdsparende innovatie

30 september 2009

Pep maakt urenbriefjes overbodig.
Hoe werkt het?

Sinds begin dit jaar is pep door Nedap geintroduceerd. Inmiddels werken verschillende uitzenders met de timecard van pep. Met de eenvoudige urenregistratie via Pep, wordt veel tijdwinst behaald.

Koppeling
FlexService biedt een goede koppeling met pep, die mede op verzoek van MF Groep is ontwikkeld. De koppeling is grondig getest en wordt naar tevredenheid gebruikt. Zie hieronder.

Guus Droppers, Nedap pep, vertelt over het ontstaan, de uitgangspunten en de voordelen.

pep logo

Pep, eenvoudige oplossing
Pep is ontstaan vanuit de gedachte dat er een simpele en eenvoudige oplossing voor het aloude en foutgevoelige werkurenbriefje mogelijk moet zijn.

Met de filosofie en technologische kennis van Nedap is pep in 2005 gelanceerd bij Nefit in Buinen in samenwerking met Start People. Het bleek al snel dat pep goed werkte. Daarop heeft Nedap besloten om te investeren in pep en is gestart met de ontwikkeling van nieuwe hard- en software specifiek gericht op de uitzendbranche, waarvan de software vanaf 1 januari 2009 is gelanceerd en de hardware vanaf november dit jaar op de markt komt.

Wie werken er mee?
Pep is geschikt voor ieder uitzendbureau van groot tot klein. Gebruikers zijn bijvoorbeeld MF Uitzendbureau (klant Flexservice), USG (bijvoorbeeld Start People, Creyf’s, Unique, ASA, Capital P), In Person, TI-Groep, Kelly Services, Ubron en anderen.

pep timecard

Uitgangspunten
Pep is gebaseerd op een viertal uitgangspunten:

  • simpel en eenvoudig: zowel het gebruik van de hard- en software moet simpel en eenvoudig zijn.
  • snel implementeerbaar: pep is snel en makkelijk implementeerbaar. Geen moeilijk gedoe met installateurs die kabels naar readers moeten realiseren, maar twee schroefjes in de muur en je kunt beginnen. Daarbij is de software ook snel en makkelijk in te richten, zodat een klant in één dag aan de slag kan met pep. Het implementatieplan van pep past op een bierviltje en een voorbeeld daarvan is onderstaand bijgevoegd.
  • Standaardisatie: pep is een standaardpakket, wat betekent dat iedere gebruiker dezelfde functionaliteiten gebruikt.
  • Standaarden: pep maakt gebruik van standaarden zoals HR-XML om te koppelen met andere systemen.

Daarbij is het grote voordeel van pep dat het een onafhankelijk systeem is. Voor de inlener betekent dit dat alle flexleveranciers op één systeem de uren kunnen registreren. Kortom: pep is de schakel tussen de flexbranche en de inleners.

 pep implementatieplan

Wat doet pep?
Pep is een 100% oplossing waarbij er op hard- en softwarebasis uren gegenereerd kunnen worden.

Softwareregistratie houdt in dat men inlogt op de pepsite en op kostenplaatsniveau uren invult in de applicatie.

Hardwareregistratie houdt in dat men met de peppas, die verstrekt wordt in de look en feel van het uitzendbureau, bij de reader, die op kostenplaatsniveau kan worden ingezet, inklokt als men begint en uitklokt als men eindigt.

De uren die zijn gegenereerd worden gecontroleerd, eventueel gecorrigeerd en gefiatteerd door de inlener en vervolgens op basis van HR-XML geëxporteerd naar de verlonings- en facturatiesoftware.

pep ondersteuningskit

Effectiviteit
Pep zorgt voor eliminatie van de faalkosten die gebruik van het werkurenbriefje met zich mee brengen en voor een effectieve en efficiente afwikkeling.

Bij de introductie wordt een pep ondersteuningskit geleverd.


Nedap
Nedap is een in Groenlo gevestigd technologiebedrijf dat dit jaar tachtig jaar bestaat. Er werken meer dan zeshonderd mensen in meerdere vestigingen wereldwijd. Nedap kenmerkt zich door een op ontwikkeling, ondernemerschap en eigen verantwoordelijkheid gerichte open, innovatieve en creatieve cultuur. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwikkelen van nieuwe concepten gebaseerd op technologische oplossingen op hard- en/of softwaregebied.

Pep als merk
Nedap wil van pep een merk maken. Dit betekent dat er ook veel aandacht wordt gegeven aan positionering van pep en aan de marketing. Een voorbeeld hiervan is de pep ondersteuningskit. Iedere pepcoach wordt door Nedap uitgerust met een pep ondersteuningskit die bestaat uit een koffer die de pepcoach mee kan nemen bij het geven van presentaties bij klanten.

Guus-Droppers_260

Peptalk
Daarnaast organiseert Nedap peptalkdagen voor inleners. Dit zijn dagen waarbij de inleners kennis kunnen maken met Nedap en pep. Er wordt een kijkje in de technologische keuken van Nedap gegeven en een uitleg over wat pep kan betekenen voor de inlener.

Ontwikkelaars en klanten
De ontwikkelaars van pep hebben zelf veel contact met klanten en hebben daardoor een goed beeld van wat er bij de klanten leeft. Zij verzorgen ook rondleidingen bij Nedap en/ of presentaties bij klanten.

Guus Droppers, Nedap pep


Koppeling tussen Nedap pep en FlexService

MF werkt met pep
MF Uitzendbureau (onderdeel van de MF Groep) maakt succesvol gebruik van de FlexService koppeling met pep.
De pep timecard is ingezet bij een grote klant, waarvoor MF Uitzendbureau op tien verschillende afdelingen uitzendkrachten levert. Deze flexwerkers klokken in en uit met de pep timecard.

Het apparaatje/kastje registreert de uren en werkt draadloos, dus zonder stroom en internet. Daardoor kan het overal zonder moeite of extra investering worden bevestigd. De gegevens worden dagelijks door een reader ingelezen, die vervolgens wordt gekoppeld aan een computer. 

Klokkaart in MF ‘look and feel’

logo MF Uitzendbureau
klokkaart MFgroep

Enthousiast
Na fiattering door de inlener worden de gegevens naar MF Uitzendbureau gestuurd, en worden de uren geimporteerd in FlexService.
Dit proces is eerst enkele weken getest en de koppeling werkt inmiddels naar volle tevredenheid.
Bij de klant van MF Uitzendbureau is men zo enthousiast over de werking dat men ditzelfde systeem nu wil invoeren voor de eigen werknemers.


MF Groep: “Prima oplossing”
Jan Heun, hoofd automatisering MF Groep, zegt hierover: “Deze door eenvoud gekenmerkte vorm van urenregistratie, samen met de door FlexService ontwikkelde koppeling, scheelt zowel ons als de klant enorm veel invoerwerk. De foutkansen worden gereduceerd waarmee de controles eenvoudiger worden. Vooral voor de grotere inleners is dit een prima oplossing. Inmiddels bieden we deze oplossing aan al onze grotere klanten aan.”

Jan Heun, MF Groep


Jan Heun, hoofd automatisering MFgroep

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek