loading
views

Tempo-Team en SNT werven specifieke doelgroepen



28 september 2009

Contactcenterprofessional SNT heeft in samenwerking met uitzendbureau Tempo-Team een andere manier ontwikkeld voor het werven van personeel voor haar contactcenters.

Na onderzoek naar specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt, is SNT op zoek gegaan naar nieuwe medewerkers in die doelgroepen zoals herintreders, studenten, veertig- en vijftigplussers en jongeren die voortijdig school hebben verlaten.

Na 1 jaar 0% uitval in contactcenter
Door de uitgebreide begeleiding en training vanuit Tempo Team voorafgaand aan het werken bij SNT, maken de nieuwe medewerkers in deze doelgroepen een bewuste keuze voor SNT en het werken in een contactcenter. Het resultaat van deze specifieke manier van werven is dat er na 1 jaar 0% uitval is, uniek in een branche met een zeer hoog verloop. Ook in het laatste kwartaal van 2009 alsmede begin 2010 stromen er op deze wijze wederom nieuwe medewerkers in.

Werving specifieke doelgroepen
In de zomer van 2008 is het team onder leiding van Sanne Messersmid van Tempo Team in opdracht van SNT begonnen met het werven van specifieke doelgroepen. De nieuwe medewerkers zijn per doelgroep in een klas ingedeeld. Zo is er een klas met jonge schoolverlaters, een studentenklas, een ‘40+ klas’ en een ‘moederklas’. Deze segmentatie is toegepast omdat elke doelgroep een andere benadering vereist.

Kans op landelijk erkend diploma
Marijke Kolen, HRM beleidsadviseur bij SNT, heeft vanuit haar studie ‘European Master in Contact Center Management’ onderzoek gedaan naar specifieke doelgroepen binnen de arbeidsmarkt en zegt: “Met gericht werven op doelgroepen en de bewuste keuze van medewerkers om bij SNT te werken, hebben we ervoor gezorgd dat er na een jaar niemand is uitgevallen. Dit is uniek in de facilitaire contactcenterbranche. SNT biedt tevens een leerweg op MBO niveau aan. Voor mensen die lang uit het arbeidsproces zijn geweest en schoolverlaters is dit de kans om een landelijk erkend diploma te halen.”

Gerelateerd nieuws
> Tempo-Team start uitzendbureau MOmoney

Bron: SNT, 28 september 2009



FlexService – home

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek