loading
views

Welke uitzendmerken houdt USG People?



Logo USG People25 juli 2009

Uitzendconcern USG People heeft aangekondigd een aantal merken van USG te gaan schrappen. De uitzender doet dit op advies van oprichter Alex Mulder.

Interim-topman Rob Zandbergen liet dit weten in de perstoelichting bij de publicatie van de cijfers vrijdag. De uitzendorganisatie heeft nog niet laten weten welke merken zij gaat wegsnijden en welke mogen blijven. Wilbert Geijtenbeek van FEM speculeert en helpt Zandbergen een handje met ongevraagd advies.

Start People blijft
USG People heeft vier generieke uitzendmerken in Nederland: Start People, Content, Unique en Creyf’s. Start People is een merk dat als enige zeker blijft. Dit heeft Zandbergen bevestigd tegenover FEM. Start is USG’s internationale uitzendmerk – met uitzondering van de Duitse markt is Start in al USG’s Europese markten vertegenwoordigd.

Creyf’s verdwijnt?

Dat geldt niet voor de uitzendmerken Creyf’s, Content en Unique. Creyf’s heeft meer mkb-klanten dan Start, maar bemiddelt net als Start uitzendkrachten voor blauweboordenfuncties. Geijtenbeek verwacht dat Creyf’s een zekere afvaller is, en refereert hierbij aan het probleemloze opgaan van Creyf’s in Start People, twee jaar geleden in België.

Unique en Content samen?

Unique is iets internationaler verspreid dan Content, en bovendien het paradepaardje van Alex Mulder, die het in 1972 hoogstpersoonlijk oprichtte, aldus Geijtenbeek. Toch pleit hij voor het samenvoegen van deze uitzendmerken. Unique en Content zijn beide “sterke witteboordenmerken”, en vertegenwoordigd door een effectief kantorennetwerk dat goed kan concurreren met uitzendmerken als Adecco, Manpower en Randstad, zo licht hij toe.

Gerelateerd nieuws
> Uitzender USG People schrapt merken
> USG People: verlies Q2 2009 euro 6 miljoen
> Alex Mulder: USG moet in merken snijden

Bron: fembusiness.nl, 24 juli 2009


FlexService – home

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek