loading
views

USG People schrapt merken



Logo USG People24 juli 2009

USG People, bekend van de uitzendbureaus Start en Unique, gaat merken schrappen. Dat zei Chief financial officer (CFO) Rob Zandbergen vandaag in een toelichting op de gepresenteerde kwartaalcijfers.

USG People wil de kosten terugdringen en de herkenbaarheid van het uitzendbedrijf vergroten door het aantal merken terug te brengen, aldus de topman. Details maakt de uitzender bekend aan het eind van het derde kwartaal. USG People heeft nu ongeveer dertig merken, waaronder Creyff’s, Start People, Unique, Secretary Plus en Content.

Uitzendbranche stabiliseert
USG People heeft in het tweede kwartaal van 2009 een verlies geboekt van euro 6 miljoen tegen een winst van euro 32 miljoen een jaar eerder. De omzet kwam bijna een derde lager uit op euro 721,8 miljoen. Zo bleek uit de vandaag gepubliceerde resultaten. USG-topman Zandbergen heeft echter sterke aanwijzingen dat de uitzendbranche aan het stabiliseren is. Zandbergen is dan ook “zeer hoopvol” dat het ergste achter de rug is.

Specialistische activiteiten
Om economische schommelingen beter het hoofd te kunnen bieden, gaat het uitzendconcern zich meer richten op het ontwikkelen van specialistische activiteiten. USG wil af van het imago van “generieke uitzender”, bovendien levert het uitlenen van specialisten meer op, aldus Zandbergen.

Gerelateerd nieuws
> USG People: verlies Q2 2009 euro 6 miljoen
> USG “mooiste meisje van de klas”
> RBS: Zandberg CEO USG People
> USG: advies Petercam verhoogd naar buy
> USG People: ebita – / – 80%, minder kantoren

Bron: USG People en fd.nl, 24 juli 2009


FlexService – home

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek