loading
views

Alex Mulder: USG moet in merken snijden



Logo USG People

24 juli 2009

Grootaandeelhouder Alex Mulder wil het aantal merken van USG People terugdringen. Dit zegt hij in een vraaggesprek met FEM.

In het interview gaat Mulder verder in op de rol van Ron Icke voor USG en diens vertrek. Ook Mulders eigen positie als oprichter, als grootaandeelhouder en als commissaris komt ter sprake.

Mulders rol als commissaris
Sinds het vertrek van Ron Icke bevindt Mulder zich als topman volgens Rob Zandbergen tijdelijk ‘een beetje tussen de raad van commissarissen en de raad van bestuur in’. Op de vraag of Mulder de ambitie heeft om de nieuwe ceo van USG People te worden, antwoordt hij: “Mijn rol binnen USG People is helder. In de eerste plaats ben en blijf ik commissaris. Mijn ambities reiken niet verder dan dat. Het governance model is ongewijzigd. Echter nu de CEO is vertrokken heeft de Raad van Commissarissen mij gevraagd om de overgebleven bestuurder tijdelijk als adviseur bij te staan, totdat een nieuwe CEO benoemd is. Wanneer een nieuwe CEO gepresenteerd wordt valt nog moeilijk te zeggen. Dat traject zijn we net ingegaan en zal zorgvuldig worden doorlopen.”

Grootaandeelhouder
FEM: “Als grootaandeelhouder van USG People verwierf u afgelopen halfjaar enkele kleine pakketten aandelen USG People, waarmee u nu een net meer dan 20-procentsbelang bezit. Met welke reden kocht u in juni 50.000 aandelen bij?” Mulder: “Ik heb mijn belang in USG People uitgebreid omdat ik groot vertrouwen heb in de toekomst van de onderneming. Vooral door de unieke multi brandstrategie waarmee USG People verschillende marksegmenten bedient en de sterke posities in de professionele en specialistische markten. USG People is goed gepositioneerd om te kunnen profiteren van een weer verbeterende economie. Op dit moment heb ik overigens geen specifieke plannen om het belang in USG aanzienlijk uit te breiden of te verkleinen.”

Merken en internetstrategie
“Ik verwacht niet dat er grote koerswijzigingen aankomen. Het is vooral zaak dat de uitgezette strategie zo effectief mogelijk wordt uitgevoerd, waarbij het terugbrengen van het aantal merken binnen de kaders van de multi brandstrategie en het verder versneld ontwikkelen van de ingezette internet strategie belangrijke onderdelen zijn.”

Interview
Lees het gehele vraaggesprek met FEM via onderstaande link.

Bron: FEM Business & Finance, 23 juni 2009

Zie ook: USG wilde met Vedior samen, bron: FEM, 23 juni 2009

Gerelateerd nieuws
15-07-09 USG “mooiste meisje van de klas”
13-07-09 RBS: Zandberg CEO USG People
13-07-09 USG: advies Petercam verhoogd naar buy
12-07-09 Zandbergen: ‘Geen chemie tussen USG en Icke’
10-07-09 Ron Icke, CEO USG People verlaat organisatie
02-07-09 USG – advies Petercam verhoogd naar reduce
02-07-09 USG People verruimt bankenconvenant, versterkt balans

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek