loading
views

Andringa – Manpower: uitzender moet inspelen op markt

Manpower_logo.jpg29 januari 2009
Volgens Andringa moet de branche anticiperen en inspelen op de marktomstandigheden. De omzet in de uitzendbranche ging in december met 9 procent omlaag, terwijl het aantal gewerkte uren met 12 procent inzakte, bleek onlangs uit de cijfers van de Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU).

De nieuwe topman van Manpower Nederland, Jilko Andringa, kan zich vinden in de ABU-cijfers van december, die spreken van omzetdaling in de Nederlandse uitzendbranche.

Slechtere start nieuwe jaar
De kerstperiode is minder goed uitgevallen dan verwacht voor de uitzendsector. Bedrijven sloten hun deuren voor langere periodes dan een jaar eerder. Dat zorgt ook voor een slechtere start van het jaar, aldus de topman van uitzender Manpower. Dit betreft vooral de sectoren productie- en autoindustrie, waaronder bedrijven als vrachtautobouwer DAF.

Inspelen op de markt
Andringa moet Manpower klanten zoeken in sectoren waar het nog wel goed gaat, zoals de voedselbranche, de publieke sector, de zorgsector en de call-centermarkt. Bovendien gaat de uitzendorganisatie zich binnenkort richten op een tijdelijke vervangingsvraag. “Het snijden van personeel gaat vaak sneller dan de afbouw in werk”, aldus Andringa. Manpower kijkt voorbij de economische dip; een nieuwe periode van groei met trends als schaarste, mismatch en vergrijzing op de arbeidsmarkt.

Gerelateerd nieuws
> Week 49-52: omzetdaling 9%
> Manpower trekt verwachting Q4 2008 in

FlexNieuwslees meer over de flexmarkt »

Bron: dft, 27 januari 2009

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek