loading
views

Nieuwe Handelsregisterwet 2008



16 augustus 2008

Met de nieuwe Handelsregisterwet gelden vanaf 1 juli andere regels voor het vermelden van het KvK-inschrijvingsnummer.

Het Handelsregister gaat deel uitmaken van het stelsel van basisregistraties van de overheid en wordt de basisregistratie voor alle ondernemingen en rechtspersonen in Nederland. Uiterlijk in 2014 zijn alle overheidsinstellingen aangesloten op het Handelsregister.

Eén keer gegevens doorgeven
Basisgegevens van ondernemingen die al zijn geregistreerd in het Handelsregister, zoals de naam van uw onderneming, adres en vestigingsplaats, worden binnen de overheid gedeeld. Ondernemers hoeven deze gegevens van hun onderneming in de toekomst maar één keer door te geven: aan de Kamer van Koophandel.

Handelsregisternummer

Ondernemingen of rechtspersonen die zijn ingeschreven in het Handelsregister moeten op alle schriftelijke uitingen (uitgaande brieven, orders, facturen en offertes, met uitzondering van reclame-uitingen) hun Handelsregisternummer vermelden. Dit geldt ook voor de website en voor zakelijke e-mails. Naamloze en Besloten Vennootschappen moeten bovendien hun volledige naam en statutaire zetel op hun website vermelden.

Bron: KvK, juli augustus 2008

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek