loading
views

Adecco start innovatieve pilot met Happyobs

Logo Adecco
Logo Happyobs

12 september 2008
De negen maanden durende pilot wordt ingezet om een snellere weg naar echt passend werk te creëren. Dit laat Adecco vandaag weten in een persbericht.

Adecco start per 15 september 2008 samen met Happyobs.nl een vernieuwende ‘arbeidsmarktplaats’ op het internet. Het gebruik van een persoonlijk, anoniem profiel vervangt daarbij de traditionele cv en sollicitatiebrief.

Een persoonlijk, anoniem profiel
Happyobs heeft de traditionele presentatiewijze, via cv of sollicitatiebrief, overboord gezet en biedt werkzoekenden de mogelijkheid een persoonlijk profiel aan te maken via een unieke scan. Werkzoekenden worden uitgedaagd om vooral zichzelf te zijn en zich anoniem aan de markt te presenteren. Contacten met naam en toenaam volgen pas als het bedrijfsleven serieus belangstelling toont.

Duurzame arbeid
Dit sluit aan op Adecco’s ideeën over duurzame arbeid; passend werk in een passende werksituatie is daartoe een hoofdvoorwaarde, aldus het uitzendbureau. Net als Happyobs hanteert ook Adecco een eigen testmethodiek (Xpert) waarin persoonlijke eigenschappen en ambities de vereiste ruimte krijgen.

Samenwerking voor toestroom kandidaten
Adecco brengt een toename in vacatureaanbod en de populaire Happyobs-websites veel bezoekers; een combinatie die opdrachtgevers een toestroom van kandidaten moet gaan bezorgen. Het op marktinnovatie gerichte samenwerkingsinitiatief spitst zich vooralsnog toe op vacatures in de regio’s Eindhoven en Amersfoort en zal na bewezen succes een landelijk karakter krijgen.

FlexNieuws
> meer nieuws over de flexmarkt

Bron: Adecco, 12 september 2008

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek