loading
views

Nederlandse bedrijven werven traditioneel

Robert Half logo11 September 2008

Nederlandse werkgevers maken nog steeds het liefst gebruik van traditionele wervingsmethoden, zoals advertenties in vakbladen.

Ze laten daarmee de mogelijkheden liggen die het internet biedt om nieuwe, vooral jongere mensen voor zich te interesseren. Dat blijkt uit onderzoek van arbeidsbemiddelaar Robert Half International onder 3.708 financials in 17 landen.

Nieuwe media weinig benut
Tweederde van de Nederlandse bedrijven adverteert in vakbladen en eenderde in dagbladen. Bovendien geeft bijna 50% van de leidinggevenden de voorkeur aan een sollicitatie per traditionele post. De mogelijkheden van nieuwe media worden weinig benut, toont het onderzoek. Negentig procent van de Nederlandse bedrijven is niet te zien op bekende netwerksites, terwijl een kwart wel aangeeft ze belangrijk te vinden om jonge medewerkers te vinden. Bij een meerderheid van de bedrijven (60 procent) kan zelfs niet via de website worden gesolliciteerd. Ook is ruim de helft niet aanwezig met advertenties op externe online banensites.

FlexNieuws
> meer over de flexmarkt

Bron: Robert Half, 11 september 2008


FlexService – home

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek