loading
views

Sms: alledaags gemak in steeds meer processen

10 september 2008

Met een muisklik een groep kandidaten sms’en: met FlexService is het heel eenvoudig. U bereikt uw kandidaten sneller, eenvoudiger en met een gepersonaliseerd bericht.

Efficiency
Het vinden van kandidaten is vaak een arbeidsintensief en langdurig proces. Wie is er beschikbaar? Wie heeft interesse? Vaak gaan er meerdere telefoontjes overheen voordat u een kandidaat bereikt en de vraag heeft gesteld. Soms blijkt de kandidaat niet beschikbaar te zijn. Soms blijkt dat de kandidaat geen zin heeft in de vacature. Het komt maar zelden voor dat het eerste telefoontje raak is. De kosten in dit proces liggen niet zozeer in het selecteren van kandidaten uit de database, maar in de tijd die de consulent al of niet vergeefs telefonerend doorbrengt.

Niet bellen, maar gebeld worden
Door een groep geselecteerde kandidaten een gepersonaliseerd sms-bericht te sturen, is belangrijk voordeel te behalen. U wijst de kandidaat op de vacature en verzoekt hem of haar te bellen bij interesse en beschikbaarheid. Indien gewenst bevat het bericht een hyperlink naar de website met meer informatie. Dat scheelt veel doorlooptijd én uw telefoonrekening kan een stuk omlaag.

Interesse en beschikbaarheid
Daarna wacht de consulent simpelweg tot er gebeld wordt. De kandidaten die bellen voldoen aan de twee belangrijkste criteria: interesse en beschikbaarheid. Als binnen 15 minuten na het verzenden van het sms-bericht te weinig kandidaten gereageerd hebben, stuurt men een tweede groep kandidaten een bericht. Anders gezegd: met SMS wordt het werk van de consulent aanbodgestuurd in plaats van vraaggestuurd.

Sterkere binding
Het bureau dat kandidaten kan binden heeft een concurrentievoordeel. U kunt uw betere en loyale kandidaten binden door hen de SMS eerder te sturen dan kandidaten die u minder goed kent. Uw eigen kandidaten krijgen daarmee het eerste recht op de vacature, vóór iemand die pas is binnengelopen of zich net heeft ingeschreven op uw website.

Klantbeeld
FlexService registreert de verstuurde SMS-berichten per kandidaat. Zo onstaat in de tijd een volledig (klant)-beeld van de kandidaat: hoeveel SMS-berichten zijn verstuurd, hoe vaak de kandidaat heeft gereageerd en hoe vaak het voorsteltraject succesvolis afgerond. U kunt snel beoordelen of een kandidaat een goede kandidaat is of niet, en of deze kandidaat extra aandacht verdient of juist kan worden genegeerd.

Sms-verkeer groeit snel
Dit is niet meer dan een voorbeeld. FlexService-gebruikers versturen steeds meer sms-berichten omdat ze ontdekken hoe gemakkelijk het is, hoe vaak ze er kosten mee besparen en hoe ze de klanttevredenheid ermee verhogen. Het is een kwestie van een vinkje om twee maanden vóórdat een paspoort verloopt, automatisch een gepersonaliseerde sms te laten uitgaan. En binnen niet al te lange tijd kunnen inleners hun uren per sms aanleveren. Hoe u het ook wilt heben, met FlexService is het allemaal snel en makkelijk geregeld.

Meer weten?
U ziet het: FlexService zorgt ook hier voor efficiency en betere resultaten. Wilt u advies over of begeleiding bij het optimaliseren van uw interactie? Onze consultants helpen u graag met praktische tips. Neem contact op met Arjan Seunninga, manager Implementatie en Support, telefonisch bereikbaar op 035-6464400.


FlexService – home

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek