loading
views

Randstad: geen interesse in Japanse Goodwill

23 mei 2008

Het uitzendconcern heeft wel interesse voor de Japanse uitzendmarkt voor de middellange termijn, maar niet in de Japanse uitzender Goodwill.

Met de recente overname van Vedior geeft Randstad bovendien liever prioriteit aan de integratie van dat bedrijf, aldus Bart Gianotten van investor relations van Randstad vrijdag.

Middelgrote overname Japan
Randstad deed zijn bod op Vedior eerder deze maand gestand. Marcel Wiggers, directeur Randstad Japan, wil de ambitie van Randstad om op de middellange termijn in de top-tien van de Japanse uitzendmarkt te zitten, bereiken door een middelgrote overname in Japan te doen.

Inhouse Tokio
Randstad heeft sinds de herfst van 2006 operaties in Japan en runt nu drie kantoren, waarvan twee in Tokio, waar ongeveer 20 fulltimers werken voor enkele honderden uitzendkrachten.
Randstad heeft twee inhousecontracten bij grote klanten in Japan. Daarmee werkt Randstad intern vanuit een bedrijf en verzorgt het gehele arbeidstraject van de klant, met garanties.

Traditioneel
Naast dit voor Japan nieuwe concept zal in de toekomst ook een stap worden gezet in het traditionele segment. Dit zei Randstads chief financial officer Robert-Jan van de Kraats, de leidende man bij overnamegesprekken in Japan, eind april van dit jaar in een toelichting op de cijfers.

Flexmarkt – nieuws
> meer nieuws

Bron: Randstad, 23 mei 2008

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek