loading
views

Online recruitment zal sterk groeien

17 mei

Uitgaven aan online recruitment kunnen met een derde krimpen ten gunste van verbeteringen aan in-house wervingssites.

Dit verwacht James Saunders, managing director van online recruitment consultancy 4MAT, dan ook te zien gebeuren bij vooral grote en middelgrote bedrijven. Hij denkt dat uitzendbureaus een steeds meer aanvullende rol zullen krijgen in het wervingsproces.

Website optimalisatie

In plaats van geld uitgeven aan complexe vacaturesites kunnen bedrijven volgens Saunders beter in-house wervingssites optimaliseren voor online zoekmachines als Google en Yahoo!. Dit betekent verbetering van het volume en kwaliteit van het verkeer naar de site, door termen te gebruiken die gevonden worden door de zoekrobots. Zo komt bijvoorbeeld een vacature bovenin de zoekresultaten terecht en heeft het bedrijf meer kans van slagen. Website optimalisatie betekent bovendien een krimping tot wel een derde van de wervingskosten.

Online recruitment groeit sterk
In het Verenigde Koninkrijk verandert elke drie jaar een op de twee werknemers van baan. Daar is de laatste jaren een exponentionele groei van online recruitment waargenomen. Driekwart van de werkzoekenden richt zich inmiddels op het internet, zo meldt onderzoeksbureau Noras. Dit betekent volgens Saunders niet dat uitzendbureaus gaan verdwijnen, maar dat zij een meer aanvullende rol zullen krijgen in het wervingsproces.

Bekendheid werft
Saunders constateert bovendien dat grote naamsbekendheid al veel doet voor de zelfvoorzienende werving van een bedrijf. Website optimalisatie zal hierin nog meer bijdragen.

HRM – nieuws
> meer nieuws

Bron: Personnel today, 7 mei 2008

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek