loading
views

Grote bedrijven starten eigen wervingssites

28 juni 2007

Binnen twee jaar streeft online-werving, werving- en selectiebureaus voorbij. Dit is althans de conclusie die kan worden getrokken uit onderzoek van KPMG en de Recruitment and Employment Confederation.

Uit het Britse onderzoek komt naar voren dat bij meer dan de helft van de bedrijven de zoektocht naar geschikte werknemers op de eerste plaats staat. Niet bedrijfsstrategie of management zijn de grootste uitdaging voor ondernemingen, maar de strijd om goed personeel.

Alternatieve wervingstactieken
De zoektocht naar geschikt personeel drukt bovendien zwaarder op de kosten en productiviteit van een onderneming. Veel werkgevers zoeken daarom naar alternatieve wervingstactieken, zoals internet.

Eigen wervingssites
Vooral grote ondernemingen werven steeds meer online. De afgelopen twee jaar heeft een aanzienlijk deel van deze bedrijven een eigen wervingssite opgericht. Hierdoor besteden bedrijven als Unilever, de BBC en de Royal Mail inmiddels 80 procent minder aan externe wervingsbureaus.

Bron: KPMG, 28 juni 2007

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek