loading
views

Seminar HR Marketing

9 juni 2007

Op 21 juni 2007 vindt in Media Plaza Utrecht een seminar plaats over HR Marketing. Het seminar biedt de nodige kennis om het imago van uw bedrijf als ‘merk’ op de arbeidsmarkt te versterken. Hoe weten de markt, medewerkers en klanten dat uw bedrijf een ‘goede werkgever’ is? Met welke marketing- en communicatiemiddelen kunt u dit ondersteunen?

Voor het succesvol positioneren van uw organisatie is een stabiel HRM-beleid belangrijk, waarbij ook de ideeën van werknemers ruimte krijgen (salaris, vrijheid, respect, flexibiliteit etc.). Iedere (oud-) medewerker zal namelijk prettige (werk-)ervaringen delen met een aantal personen, maar doorgaans slechte ervaringen aan tien keer zo veel mensen vertellen. Medewerkers die het bedrijf als ‘goede werkgever’ hebben ervaren, zijn ook na hun vertrek ambassadeurs van de organisatie.

De organisatie positioneren als merk
Voor het succesvol positioneren van uw organisatie als ‘merk’ op de arbeidsmarkt kunt u marketingcommunicatiemiddelen inzetten die helpen uw doelgroep beter te bereiken. Professionals houden ontwikkelingen van uw bedrijf nauwlettend in de gaten. Als de organisatie positief in het nieuws komt werkt dit door op het bedrijfsimago.

Imago positief neerzetten
Het seminar ‘HR Marketing’ geeft inzicht in de motivatoren van medewerkers en hoe u bereikt dat uw organisatie een ‘employer of choice’ wordt. Tevens wordt u geïnformeerd over de marketinginstrumenten die u voor de markt, medewerkers en klanten kunt inzetten om hen te overtuigen van uw bedrijfsimago. Bovendien is het mogelijk om dieper in te gaan op specifieke vragen.

Doelgroep
– HR-managers en professionals
– W&S-managers en professionals
– Recruiters
– Arbeidsmarktcommunicatie-managers en medewerkers

Leerdoelen
Na het bijwonen van dit seminar weet u
– wat de wensen en behoeften van medewerkers anno 2007 zijn
– hoe u een ‘employer of choice’ wordt
– welke instrumenten u intern kunt inzetten om uw missie breed in de organisatie te dragen
– hoe u van uw medewerkers ambassadeurs van de organisatie maakt
– welke middelen en -kanalen u kunt inzetten om uw niche doelgroep te bereiken.

Voor vragen kunt u terecht bij Djoeke Duivenvoorden via e-mailadres djoeke.duivenvoorden@mediaplaza.nl of via 030 2914117.

Bron: Media Plaza, 9 juni 2007

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek